Şeyh Osman Efendi - Zikir ufku


GÜNLÜK DERSİMİZ - 321 ADET --- (TARİKAT TESBİHİ) :

(Not: vird boyunca gözlerimizi kapatarak tam bir konsantrasyonla zikri çekmek daha iyi olur.)

GÜNLÜK DERSİMİZ - 321 ADET --- (TARİKAT TESBİHİ) :

1-) Euzü besmele çekilir.
2-) ALLAH rızası için zikre niyet edilir.
(Şeyh osman Efendi-Şeyh Ali Efendi Kadiri Tesbihini çekmeye...)
3-) 21-tövbe istiğfar (Estağfirullah) denir.
4-) 3-İhlas, 1-fatiha okunur. ...................(silsileye bağışlanır)...........Not:1
5-) Tefekkür-ü Mevt, ....denir....(ölümünü düşünür-tefekkür eder)
---Tefekkür-ü Mevt Nasıl Yapılır? Başlığına Bakınız.
6-) Rabıta-i Şerif, ....denir....
(şeyhini rabıta eder-düşünür-himmet ister). ---Rabıta Nasıl Yapılır? Başlığına Bakınız.
7-) La ilahe illallah (99 defa 100.ye la ilahe illallah MUHAMMEDEN RESULLULLAH)
8-) ALLAH, (100 defa)
9-) SALAVATI ŞERİFE (100 defa)
"Allahummessalli ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed" Not:2

Günlük virt başarıyla tamamlanmış olur.

Not:1

(Tarikat Silsilesi) Sevaplar şu şekilde bağışlanır.
Ve ila ruhi Hazreti Muhammet Mustafa sav;
Ve ila ruhi Hızır ve ilyas,
Ve ila ruhi cemi enbiyayı mürselin sellim vesselim,
Ve ila ruhi Hazreti Ebubekir radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Hazreti Ömer radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Hazreti Osman radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Hazreti İmam Ali radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Hazreti Fatımatül Zehra radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Hazreti Hasan radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Hazreti Hüseyin radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Hazreti Hamza radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi cemii al ve ashap rıdvanullahu taala ecmain,
Ve ila ruhi Gavsul Azam Seyit Abdulkadir
Geylani radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Seyit Ahmedül Bedevi radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Seyit Ahmedül Rufai radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi İbrahim Desuki radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi İmam Bahaüddin Nakşibent radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Mevlana Celaleddin Rumi radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi İmam Rabbani radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Mevlana Halidi Bağdadi radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Şeyh Osman Siraceddin radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Şeyh Muhammet radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Şeyh Ömer Ziyaüddin radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Şeyh Muhammet Necmeddin radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi Şeyh Osman Nuriyi Bağdadi radıyalalhu anhum,
Ve ila ruhi Şeyh Ali radıyallahu anhum,
Ve ila ruhi (Burada el veren kişinin adı söylenecek)
Bütün evliyaların,velilerin,şehitlerin ruhuna,
anne-babamın ve geçmiş nesillerimin ruhuna,
yol ihvanlarının ruhuna, zamanımızın manevi mesullerinin ruhuna;
cinden ve insandan ahirete intikal etmiş ve yaşayan
bütün müminlerin ruhuna bağışladım vasıl et ya rabbi. Denir;
...........................................................................
Ya da kısaca ALLAH’a dua ederek hasıl olan sevabın
peygamber efendimiz Hz.Muhammed as ve Ehli Beyte ve ashabı kirama
Şeyh Osman-Şeyh Ali'ye
ölmüşlerimizin ruhlarına hayatta olanların ameli salih defterlerine
tüm Muhammed (s.a.s) ümmetine bağışlanır.

Not:2
Selavat bitiminde
“ilahi ente maksudi ve rızake matlubi” denir.
(ya da şeyhim Osman-Ali Efendi
Tesbihatımı yaptım
teslim ettim DİYEREK FATİHA OKUNUR.)

Tarikat tesbihini yapmadan önce rahatça oturmalı…
Mümkünse yüz kıbleye dönük olmalı…
Şeyh Osman Nuri Hazretleri düşünülmeli…
Allah’ın tecellisinin hazreti gavs simasıyla tecelli ettiği,
bu simadan kendine güneş gibi nurların yansıdığı hatırda tutulur.…
Gözler kapalı bir şekilde
bütün evrenin yok olduğu düşünülerek rabıtayı virt boyunca muhafaza edilir.
vird bitiminde
“ilahi ente maksudi ve rıza ike matlubi” denir…
Gözler açılır…
Günlük tarikat virdi başarıyla tamamlanmış olunur.



Akşam namazından sonraki rabıta derstir.

Yapılmazsa olmaz. Adabına uygun olarak yapmaya çalışalım.
Çok bereketlidir....!!!

~ Akşam rabıtası nasıl yapılır ~

!!! Akşam namazından sonra yapılır !!!

... -15 dakikadan az olmaz, bir buçuk saate kadar uzayabilir. !!!
-Rabıta yapacak olan yüzünü kıbleye döner !!!
-Otururken sağ ayağını sol ayağının altından çıkarır,
-Gözlerini yumar, 21 Estağfirullah çeker.
Estağfirullahlar ile günün ağırlıkları ve dünya didişmelerinden kirlenen kalbi temizlemeye başlar. !!!

-Daha sonra Sultanımızı azim, nurani ve latif makamda düşünür.
Mesela bir kürsüde durduğu yerin başından arş-ı ala’ya uzanan nurani bir sütun tasavvur eder. Allah’ın rahmeti Sultanımızın başına nurani bir sütunla iner ve birleşir. Mürid o nurani sütundan nurani bir ziyanın kılıç gibi kendi kalbine aktığını düşünür.

Kalpteki günahların mermere damlayan asit gibi kalpte yara açtığını düşünerek bu nurun o yaralara merhem olup kalbi cilaladığına inanır.
Cilalaya cilalaya bir hafta rabıtanın içinde kaybolursa, rabıtası yoğunluk kazanır ve o insan istikamet sahibi olur.
Tarikattan çıkmak istese de artık çıkamaz.

- Bizi birisi çağırırsa 21 Estağfirullah çekip gözümüzü açarız.
Giderken gözler açık olduğu halde rabıta devam eder.

Mecbur olmadıkça konuşmayız.
Elimiz işte olsa bile, gönlümüz rabıtada olur.


GÜNLÜK VİRT DIŞINDA AŞAĞIDA BELİRTİLEN ZİKİRLERİDE İMKANIMIZ OLDUĞU KADAR GÜNLÜK YAPMALIYIZ...

NAKŞİBENDİ ZİKİR UFKU AÇIKLAMALAR
Gavsul Azam Bağdadi Hazretlerinin tarikatında “seyri süluk yani nefis menzillerini geçerek Allah’a ulaşmak,
yalnızca Nakşibendi zikirleri ile olmakta…Bu algılı zikrin paydaşları şunlardır.
a)Dil damağa yapışık,rabıtalı ya da rabıtasız olan ilk zikir “Allah” esmasıdır..
Bu zikir bir nefes alıp nefesi hapsederek ya da dil kıpırdamadan nefes alıp verirken kalben zikrederek yapılmakta...
Bu esmada herhangi bir sayı sınırlaması yoktur.Bu ismi taban 5 beş bin…
Bu zikri yapmayan sufilerin tümü “nefis tezkiyesinde” başarısız olurlar.
Nefis konaklarını geçemezler.
b)La ilahe illallah zikri…
Bu zikir dille de kalple de yapılabilir.
Nakşibendi usulünce seyri süluk yapanların dil damağa yapışık nefes alarak ya da almaksızın bu zikri yapmaları önerilir.
--------------------------------------------------------------------------------
ZİKİR (--ALLAH--) SAYI GRUPLARI:
Bu zikir günlere göre değişken sayıda yapılsa da ortalama bir hesapla zikir sayı grupları aşağıda verilmiştir.Bu grupların dışında kalan sufilerin her an kuruyup gitmeleri söz konusu olabileceği ön görülmekte…
1.100-500 (Yüz-beş yüz) sayı aralığında zikreden gruplar,
2.500-1.500 (Beş yüz-bin beş yüz) sayı aralığında zikreden gruplar,
3.1.500-5.000 (Bin beş yüz-beş bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
4.5.000- 10.000 (Beş bin-on bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
5.10.000-20.000 (On bin-yirmi bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
6.20.000-30.000 (Yirmi bin-otuz bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
7.30.000 -50.000 (Otuz bin ve elli bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
AÇIKLAMALAR
a)Bu zikir gruplarında halife 6.ve 7. zikir grubundan zuhur eder.Velilik,evliyalık unvanları 6.ve 7. zikir grubundan çıkar.
b)Diğer zikir grupları pek çok ihsanlara,dereceye sahip olmakla birlikte;1.,2.,3.,4.,zikir grubundan veli zuhur etmez.
c) Zikir sayısının yanı sıra, zikrin ihlasla yapılıp yapılmadığı oldukça önemlidir.
d)Velayete adım atmak için ihlasla 20 yıl çalışmak gerekir.
e)Allah ismi ile bu zikir bir arada çalışılabilir.En büyük zikir budur.

--------------------------------------------------------------------------------
TEVHİT (--LAİLAHEİLLALLAH--) ZİKİR SAYI GRUPLARI:
Allah esmasının zikir sayı grupları ile aynıdır.
1.100-500 (Yüz-beş yüz) sayı aralığında zikreden gruplar,
2.500-1.500 (Beş yüz-bin beş yüz) sayı aralığında zikreden gruplar,
3.1.500-5.000 (Bin beş yüz-beş bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
4.5.000- 10.000 (Beş bin-on bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
5.10.000-20.000 (On bin-yirmi bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
6.20.000-30.000 (Yirmi bin-otuz bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
7.30.000 -50.000 (Otuz bin ve elli bin) sayı aralığında zikreden gruplar,
AÇIKLAMALAR
a)Bu zikir gruplarında halife 6.ve 7. zikir grubundan zuhur eder.Velilik,evliyalık unvanları 6.ve 7. zikir grubundan çıkar.
b) Diğer zikir grupları pek çok ihsanlara,dereceye sahip olmakla birlikte;1.,2.,3.,4.,zikir grubundan veli zuhur etmez.
c) Zikir sayısının yanı sıra, zikrin ihlasla yapılıp yapılmadığı oldukça önemlidir.
d) Velayete adım atmak için ihlasla 20 yıl çalışmak gerekir.
--------------------------------------------------------------------------------

NEFYİ İSPAT ZİKRİ(Evliya Zikri) Nefesi içe çekip hapsederek yapılan zikirdir.Evliya zikri olarak da adlandırılır.Bir nefeste en çok 21 defa la ilahe illallah denir.Bu en çok 21 defa tekrarlanabilir. Hazreti Gavs bu zikri dileyen sufilerin yapmasına ruhsat vermiş. Nefesi hapsedip,3,5,7,9,13,15,……21’e dek tek sayı aralığınca yapılır. Zikri yapan kendini ve evreni yok bilip Allah’ın nuru içinde kaybolduğunu düşünmelidir.


GÜNLÜK VİRT DIŞINDA AŞAĞIDA BELİRTİLEN ZİKİRLERİDE ARASIRA YAPMAKTA FAYDA VARDIR...

GAVSIN DİĞER VİRTLERİ:

1.”Nasrun minallahi ve fethun karib” ayeti, (Saff süresi, 13.ayet)
Bu ayet, gavsın semavi afat,bela gelmeden önce önlem olarak öğrencilerine taksim edip söylettiği sırlı bir ayettir.Büyük felakete maruz kalan sufiler,ailevi,dünyevi,hastalık vb bu ayeti o belanın define şefaatçi ve vesile kılabilirler.Bu ayet zikir olarak devam edilmekten çok;zor anlarda felaket zamanlarında kendine baş vurulabilecek bir ayettir.Dua amaçlıdır. Bir sufi,içinde bulunduğu felaketlerin defi için; yol sufilerine kendi niyeti için bu ayeti taksim edebilir.Bu ayetin ebcet sayı değerince belli bir dilek için çekilmesi çok seri sonuç verir. Sınavlardan önce de bu ayete başvurulur.Gavsın talebeleri bu ayeten yararlanmaktan yana ruhsatlıdırlar.Kötü ahlak sahibi,gıybet,dedikodu ehli insanlara dua dileği için bu ayet verilmemeli. Dua topluluğunda bir ehlibeytin bulunması dua kabulüne mühim bir vesiledir.Bu duaya 3,5,7 gün aralığında devam edilmelidir. Bu dua fasık,gıybetçi,faizci,dedikoducu,laf taşıyıcı sufilere dua amaçlı verilmemelidir.
2.”Subhanallahi vebi hamdihi sübhanallahil azim”
Hazreti gavs, bu zikrin her gün 100 adet yapılmasını önermiş…Bu zikri tarikat virdi olarak vermemiş;ancak her gün yapılmasında büyük sırlar saklı olduğunu vurgulamış.
3.”İhlas süresi”
Hazreti gavs Nakşibendi hatminin büyük sırrı olan bu ayeti kimi sufilere tarikat virdi olarak önermiş.Günde 100-1000 aralığında bu ayeti zikreden ve ders olarak çeken eski sufiler olmuş…Gavsın sufileri bu ayeti söylemeden yana ruhsatlılar.Diğer zikirlere ek olarak bu süreyi yer yer çalışmakta büyük sırlar saklı…Bu ayeti belli sayıda virt edinip söylemekten çok;zaman zaman bu ayetle bolca Allah’ı zikretmek ön görülmekte...
4.Delailül Hayrat,
Şeyh Cezuli Hazretlerine aittir; derleme yoluyla oluşturulan selavatı şerif kitabıdır.Hazreti gavs sufilerine bu selavatı okumalarını önermiş.Haftanın günlerine bölünmüş olan bu selavat kitabına birkaç şekilde okunmakta:
-Ara sıra okuma,
-Sürekli okuma,
Hazreti gavsın bütün talebeleri bu selavat-ı şerife kitabını haftanın günlerine bölünmüş şekliyle okuyabilirler.
5.”Bismillahirrahmanirrahim”
Hazreti gavs kimi sufilere bu esmayı zikir olarak vermiş.Sufilerinden kimileri 2.500 (iki bin beş yüz) defa bu esmayı virt halinde okumuşlar.Hazreti gavsın talebeleri bu esmayı belli sayıda virt haline dönüştürmeden diledikleri kadar okuyabilirler.
6.Hızır Dersi,
Hazreti gavsın bazı sufilerine verdiği gaybi,sırlı,esrarlı bir selavattır.Selvat okuma sayısı 33-100 (otuz üç-yüz) sayı aralığındadır. Hazreti gavsın talebeleri diledikleri kadar bu selavatı çekebilirler.Selavatı çekenlere Hızır aleyhi selamın yardıma geldiği,ruhuna mürşitlik yaptığı rivayet edilir. Selavatı şerifenin değişik söyleyiş şekilleri vardır.Bizim bilimsel kaynaklardan araştırdığımız selavat şöyledir:
“Allahummessalli ala seyyidina Muhammedin ve seyyidina Hızır ve İlyas ve seyyidina cemi enbiyayı mürselin sellim vessellim."
Günlük virt olarak da zaman zaman da bu selavatı okumaya Hazreti Gavsın öğrencileri izinlidirler.Diledikleri zaman diledikleri kadar okuyabilirler.



:::::::::::::::::: SEHER DERSİ ::::::::::::

Bu ders Hazreti Gavsın halifesine özel olarak verdiği bir derstir.
Tarikat virdi haline getirmeden ara sıra bu ders çalışılabilir.
Bu dersi yapanlar ana tarikat dersini yapmış sayılmazlar.Bu dersi tarikat tespihi yerine çekilmemeli
Dersin Yapılışı
1.70 istigfar 3 ihlas,1 fatiha (silsileye bağışlama tarzının aynısı)
2.200 la ilahe illallah
3.300 Allah
4.300 selavatı şerif
Selavattan sonra dileyen 100'er adet Allah’ın diğer esmayı hünsasını zikredebilirler.
(Ya Latif,Ya Rahman,Ya Kuddüs,Ya Nur,Ya Hu,Ya Hayy,gibi...)




:::::::::GECE DERSİ::::::::::::

“Abdestini alan derviş, mümkün olduğu kadar sessiz ve sakin bir odaya geçer.
Allah (cc) rızası için iki rekât namaz kılar ve her hangi bir mazereti yok ise kıbleye
yüzü dönük olarak diz çöker ve oturur.
–yirmi bir "estağfurullah" der.
Üç İhlâs, bir Fatiha okur ve elini yüzüne sürdükten sonra ölümünü tefekkür eder.

Ama kâmil manada kendisi ölmüş gibi tefekkür eder.

Daha sonra Şeyhini rabıta eder

daha sonra vücudu hareket etmeden dilini de damağına yapıştırarak derin bir nefes alır ve soluğunu tutar.
Soluğunu tutması ile birlikte Allah esmasını çekmeye başlar.

İlk zamanlarda her nefes tuttuğunda otuz üç defa Allah esmasını çeker
zaman içerisinde nefesi açıldıkça bu sayıyı artırır. Bir tespihe çıkartır. Yani her nefes tutuşunda yüz tane Allah esmasını çeker, nefesini dışarı verirken
ağır ağır burnundan verir. Ve nefesinin yerdikten sonra içinden usulca

‘ilahi ente maksudi ve rızake matlubi’ der

bu kelamın Türkçe karşılığı şudur: Yarabbi bütün maksadım ve maksudum senin rızanı kazanmaktır.

Bir gece dersinde asgari beş bin tane Allah esmasını zikreden dervişin kalbi, Hak’ın nuru ile ısınmaya başlar
ve bir müddet sonra o dervişin gönlü, gece uyurken bile Hak’kı zikreder. Bu dersleri tespih eden derviş
zaman içerisinde Hak’ın sevdiği kullar arasına katılır ve ağır ağır maksadına vasıl olur.” Buyuruyor Şah-ı Evliya, Sultan Şeyh Osman Nuri (Bağdadi) Hazretleri.
Efendi Hazretleri
sohbetin sonunda derviş arkadaşlarına, bu tarif ettiği zikrin adının hafi (gizli) zikir,
diğer adının ise Nakşî zikri olduğunu söylemiş ve bu zikre devam eden dervişin çok kısa zaman zarfında
ruhunun büyüdüğünü, nefsinin küçüldüğünü idrak eder, demiştir. Vücudunu bu zikre alıştıran derviş
bir daha bu zikirden asla vazgeçemez devamla arkadaşlar derviş kul hakkına, hayvan hakkına çok dikkat eden insandır.
Aman aman Beytül maldan uzak durun dergâhı izzette bunun asla affı yok!
KAYNAK: Hazreti Gavsın Oğlu Seyit Muhammet Latif Ölmeztoprak




NOT: ŞEYH ALİ KARA HZ. DERKİ

----BİZDEN SONRA İRŞAT OLMUŞ MÜRŞİT YANİ ŞEYH YOKTUR GELMEYECEKTİR...---

DOĞRU OTURUN DOĞRU KALKIN SABİNİZ BİZİZ KORKMAYIN.
ANCAK BİZE VEKALETEN ŞERİATI TARİKATI DOĞRU TUTANLAR
DERVİŞE YÖN TAYİN EDİP BİZE BAĞLAYANLAR DERVİŞİ BİZE VASIL EDERLER.


HERKİMKİ NEFSİNE PAY AYIRIRSA BEDBAHT VE MELUNDUR.
BÖYLELERİNİN ARKASINA DÜŞÜPDE HEM DÜNYANIZI HEMDE AHİRETİNİZİ HARAP ETMEYİN

BİLENLER BİLMEYENLERE, DUYANLAR DUYMAYANLARA, NAKLETMEKLE YÜKÜMLÜDÜR....

BİZİM MANEN RUHSAT VERDİGİMİZ DERVİŞLERİMİZ VARDIR BUNLAR
ŞERİATIN VE TARİKATIN HÜKÜMLERİNE GÖRE HAREKET EDERLER SÖZLERİ VE DAVRANIŞLARIDA ÖYLEDİR.
BUNLAR HAKKIN KELAMINI BİZE VEKALETEN SÖZ VE SOHBETLE ALEMİ İHVANA DERVİŞANA NAKLETMEKLE VAZİFELENDİRİLMİŞLERDİR.


--------------------------------------------------------------------------------
Not:
ALLAH CC. ESMASININ FAZİLETLERİ:
Gece gündüz her fırsatta Lafza-i celali zikir eden kimseye Hak Teala hazretleri azamet, heybet ve itibar verip,
yüksek derecelere ihsan buyurur. İnsanların yanında makbül ve hürmet gören birisi olur.
Hakikatte anlayışı ve kalp gözü açılır, anlaşılması zor hakikatlerin sırrına vakıf olur.
Olacak olan hadiseleri daha önceden müşahede eder.
Alemlerin ulvi ruhanileri ile münasebet kurar ve onlarla görüşür.

Allah c.c. ismi şerifi daire-i Rabbani ehlinden kutbun zikridir.
1. Abdestli olarak yatağına yatıp Allah c.c. ismi şerifinin zikrine başlayıp, uykusu gelinceye kadar zikrine devam eden kimse lutf ve inayet sahibi olup, esrarı meleküte erişir. Rüyasında hayırlı şeyler müşahede eder. Her zor işi kolaylıkla hallolur. Uyurken hiç kimse ona zarar veremez. Hanesinede afat ve bela uğramaz.

2. Doktorların aciz kaldığı bir hasta üzerine Allah c.c. ismi şerifi çok zikredilirse ve o hastanın eceli gelmemişse, Allah Teala nın izniyle muhakkak iyileşir. Hasta olan kimsede her fırsatta Allah c.c. ismini çok zikrederse, en kısa zamanda şifaya kavuşur.

3. Allah c.c. ismi şerifini Cuma günü Cuma namazından önce Ya nidası ile (Ya Allah) 1000 defa okumaya devam eden kimsenin rızık ve kazancı artar. Bolluk ve refaha kavuşup, dilemiş olduğu herşeyde kolayca yerine gelir.

3 yorum:

  1. Allah iki cihanda da sizden razı olsun böyle bir paylaşım yaptığınız için... Şuan kelime bulmada acziyet içindeyim hakkınızı helal edin dualarınızı eksik etmeyin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Bayanlar müsait olmadığı zaman zikire devam edebilirmi

    YanıtlaSil